Miért pont James Franco?: Miért pont ő kritika

Miért1

A kérdés jogos, főleg, ha olyan filmet kell eladni, ami sablonos, és az alapötletét már egy jó párszor elsütötték – ráadásul többek között ugyanaz a szerző, John Hamburger, aki a hasonló témájú, de kategóriákkal jobb Apádra ütök című filmet is  jegyzi. Talán pont ezért, James szinte az egyetlen olyan beállítottságú fiatal színész, aki megmenthetné ezt a filmet. De nem teszi.
Már maga az alapötlet is fáradt. A papa szeme fénye bemutatja a szüleinek a választottját, ami akkor is egy kényes helyzet, ha a fiúval történetesen nincs semmi probléma, de itt ráadásul még akad is gond bőven. A fickó infantilis, kilóra megveszi a világot, szabadszájú, félnótás. Melyik apa örülne egy ilyen “fúziónak”? Erről a felállásról szól a közel másfél órás kínlódás.
Ki más lehetne alkalmasabb a címszereplő idióta eljátszására, mint James Franco? Franco bebizonyította, hogy ha a hülyeséget kell hihetően a vászonra vinni, akkor erre ő a legalkalmasabb, hiszen ő az, aki a gusztustalan poénokért, a trágárságért nem megy a szomszédba. Kár, hogy Magyarországon csak az ilyen típusú filmjeit hozzák forgalomba, mert például a Yosemite-t, vagy az Every Thing Will Be Fine-t azok is megnézhetnék, akik kíváncsiak lennének James fajsúlyosabb szerepeire. A film másik nagyágyúja Bryan Cranston, akit olyan mozikból ismerhetünk, mint például a Ryan közlegény megmentése, a Drive – Gázt!, vagy a Breaking Bad – Totál szívás sorozat, de a jó filmhez ő is kevés. Hiába övé a főszerep, hiába őt látjuk a legtöbbet a vásznon, nem tudunk vele azonosulni, a maradisága – főleg a Franco által alakított Lairdhez képest – bosszantó, irritáló. A szerephez eltalálták a karakterét, de valami mégsem működik és ez egyértelműen a forgatókönyv és a rendezés hibája.
Ha már a sztori fanyalgós, legalább a szereposztás lehetett volna átgondoltabb. Jamesre nem épülhet az egész film, és a Kiss együttes cameoja sem menti meg a vérszegény sztorit. A főszereplő lány annyira súlytalan és jellegtelen, hogy képtelenek vagyunk megérteni, hogy egy dúsgazdag srác miért pont őt választotta, (a cím utalhatna akár a lányra is) és innentől már csak egy lépés a szemöldökhúzogatás, a miértek “azért”-ja csak nem akar megérkezni a film végéig sem. A kínos jeleneteket még kínosabb átkötések jellemzik, a legnagyobb hangsúlyt a filmben egy wc kapja (he?), az időnként valóban vicces helyzeteket pedig trágársággal és naturalizmussal próbálják tovább dúsítani – feleslegesen.
A filmet bátran megnézhetik azok, akik imádták Jamest “Az interjú” című filmben, vagy akik kíváncsiak egy újabb após-vej összecsapásra. A többiek inkább vegyék elő az “Apádra ütök” sorozatot, jobban fognak járni.

Be the first to comment

Leave a comment